Avans Studie

WE SPLASH

User Interface & User Experience Design

We Splash applicatie

Uitdaging

Creëer een totaal ervaring voor een fictieve pop-up store met daarbij een applicatie. Dat was de opdracht die ik in het tweede leerjaar van mijn studie kreeg. Hiervoor bedacht ikzelf een concept genaamd We Splash. Het was de uitdaging om de touchpoints te laten aansluiten bij de doelgroep. Dit liep uiteen van het eerste contactmoment met het concept tot het moment na aankoop.

Oplossing

We Splash maakt het mogelijk om bijvoorbeeld kleding met een verf patroon te “splashen” middels interactie. Het concept richt zich voornamelijk op jongeren. Op locaties waar zij komen zoals bijvoorbeeld treinstations wordt gebruik gemaakt van guerilla marketing. Zodra ze de winkel betreden reageert de vloer – die bestaat uit een verfpatroon dat reageert op hun beweging. Om het gewenste product te “splashen” dient het product in een glazen box te worden gezet. Zodat vervolgens via de smartphone verf op het product kan worden geswiped.

Verfkleuren kiezen in het bestelproces

Eerste aanraking met UX & UI

Het concept bestaat natuurlijk uit meer dan een applicatie design. Echter is dit een van de eerste aanrakingen die ik heb gehad met User Experience en User Interface Design. Gedurende dit individuele project heb ik geleerd om te denken middels user scenario’s en bijhorende flows. Dit levert me tot op de dag van vandaag nog profijt op. Als ik over dit project praat word ik direct enthousiast.

Visualisatie van de pop-up store

Pop-up Store

De uitdaging was om touchpoints te verwerken – waar de bezoeker bij een winkelbezoek mee in aanraking komt. Dit begint bij de etalage aan de buitenkant, waar op de ramen verfspetters te zien zijn. In de winkel staan twee glazen cabines. Zodra de bezoeker de winkel inloopt zal het verfpatroon op de vloer interacteren met hem. De volgende stap is om een product in de cabine te stoppen en te “splashen”. Dit gebeurt via een applicatie om de verf te kopen en vervolgens op het product te swipen. Op het moment dat een object wordt “gesplasht” vindt deze interactie ook plaats op de etalageramen van de pop-up store.

Drie verf pakketten
Foto galerij in de applicatie
Eindresultaat delen via social media

Soortgelijke cases